Uncategorized

Excelin käyttö

En ole koskaan käyttänyt Exceliä, joten kaikki siinä oli minulle uutta. Tässä postauksessa kerron miten tehdään lukujärjestykseen pohja.

työjärjestys


Kirjoita sarakkeeseen ”maanantai”. Kun otat laatikon oikeasta alareunasta kiinni ja vedät oikealle laatikoita, loput päivät tulevat automaattisesti sarakkeisiin. . Kaikkia ei tarvitse siis kirjoittaa erikseen.


Lisää kellonajat molemmin puolin

1.Screen Shot 2018-09-27 at 11.17.21

2.Screen Shot 2018-09-27 at 11.17.50

Jos numerot menevät vasemmalle automaattiesti, saat ne ne oikeaan reunaan ylävalikosta:

Screen Shot 2018-09-27 at 11.19.12

Nyt sen pitäisi näyttää tältä:

Sitten tehdään ruudukko ympärille. Ruudukon saa ylävalikosta. Valitse sieltä reunaviivat.

Screen Shot 2018-09-27 at 11.20.15

Siinä tulikin sitten hyvä lukujärjestyspohja. Sitten voi parannella sen ulkoasua, lisätä pohjaan väriä jne.

Screen Shot 2018-09-27 at 11.23.39

Screen Shot 2018-09-27 at 11.26.57

Merge & Center valikosta voi keskittää tekstiä. Niin se näyttää siistimmältä.

Tässä on myös suurennettu laatikoita tekstiä varten. Tulee selkeämpi kun tekstille jää reilusti tilaa. Laatikoita saa leveämmiksi sivussa olevien numeroiden välistä vetämällä haluamaansa suuntaan.

Ja tässä sitten valmis pohja:

 

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s